یادداشت

باده پنهان نوشید که محتسب تیز است

یادداشت

باده پنهان نوشید که محتسب تیز است

زندگی میکنیم که پول در بیاریم

 

واقعا ما زندگی میکنیم که پول در بیاریم یا پول در میاریم که زندگی کنیم؟

چرا مردم همش دنباله پول در آوردند و دنباله زندگی کردن نیستن  زندگیشون شده  فقط پول در آوردن ، واقعا هدف ما تو این دنیا چیه ؟ زنگی کردن یا پول در آوردن ، الان  هدفه مردم پول در آوردنه و یادشون رفته که بابا پول یه وسیله است برای خوب زندگی کردن .

جاتون خالی چند روزه پیش رفته بودیم تره بار خرید ، من که داشتم  ماشینو پارک میکردم (همون آردی سفیده که همه حداقل یه دفعه سوارش شدن)  دیدیم یه  خانم میانسال  خرید کرده  داره  میره بیرون نیمیدونم  چه چوری توصیف کنم  یعنی تا حالا این همه بار ندیده بودم  یه نفر آدم بخره ، خلاصه این خانم خریداشو 3 قسمت کرده بود قسمت اول رو بر میداشت میبرد 100 متر جولوتر بعد بر می گشت سریه دوم رو بر میداشت بعد دوباره بر میگشت بقیه رو میبرد و همینطور ادامه میداد ، آخه واقعا  2 هزار تومان نداشت که تاکسی بگیره؟ زنه 2 هزار تومان رو خسیسیش میاد بده  ولی نمیفهمه که بابا 4 روزه دیگه وقتی دیسکه کمر گرفت باید 100 برابر اونو خرجه دوا و درمون کنه ، تو مملکت ما هنوز مردم  نمیدونن باید چه جوری زندگی کنن یه جاهایی پول خرج  میکنن که آدم مخش سوت میکشه ولی موقعی که باید خرج نمیکنن!

زندگی نکنیم که پول در بیاریم ، پول در بیاریم که زندگی کنیم!


نظرات 13 + ارسال نظر
حمیدرضا طهماسبی پور جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:29 http://hrtp.blogfa.com

سلام مهدی جون
اول اینکه من سوار آردی سفیده نشدم
دوم اینکه اون خانومه ژول همون ماشینگرفتنو نداره وگرنه عقلش میرسه...
مریض هم بشه با قرض و قوله میره مریض خونه....
این حس تو خیلی خوبه منم خواستم یه چی گفته باشم(هه هه )

امیر جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 16:36 http://amir59.blogsky.com

با حمید موافقم
اما ما زندگی می کنیم

ما
نه تو دوباره جو گیر شدیییی؟؟؟؟

نگین بهکام جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 18:05 http://neginbehkam.blogfa.com

نه ما کار می کنیم که نفهمیم داریم چه زندگی سگی ای می کنیم . داستان اینه برادر

آذر جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 20:17 http://azarjazayeri.blogfa.com

آخ گفتی
چند روزیه که همش دارم به خودم .... می دم که تو داری کار می کنی یا زندگی
البته بازم نفهمیدم
ولی باید فکری کرد!!!!!!

نرگس شنبه 22 دی‌ماه سال 1386 ساعت 17:47 http://nniki.persianblog.ir

حالا اینکه یارو بارهاشو دونه دونه میبرده دلیل نمیشه که خسیس بوده ونمیخواسته ماشین بگیره! والا قویترین مردان جهان هم به جای حمل وسایل. یه ماشین میگرفتن و بارها رو با اون میبردن! :)
درهرحال این مسئله دلیل نمیشه وسایل دیگران رو ۲در کنی! :)

پدرام.ع(فردا) یکشنبه 23 دی‌ماه سال 1386 ساعت 23:23 http://www.andishehyeariya.blogfa.com

درود برشما
بعضی پول در میارن که زندگی کنن
بعضی زندگی میکنن که پول در بیارن
بعضی پول میگرن که زندگی بسازن
بعضی پول میگرن که زندگی نابود کنن
بعضی پول در میارن ولی زندگی نمی کنن
بعضی زندگی میکنن ولی پول در نمیارن
بعضی هم نه پول در میارن نه زندگی میکنن

در ضمن مهدی خان قبلا مهربون تر بودی سایتون سنگین شده نکنه پولدار شدی دیگه کسی رو تحویل نمی گیری!!!!!!!!!!!!

دوست عزیز ازت ممنونم مثل همیشه جالب بود
زنده باشید به عزت وعشق

رضا سه‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1386 ساعت 19:17 http://ghapghara.blogfa.com

شاید پول نداشته.
واقعا برا خیلیا ۲۰۰۰ تومان پول خیلی زیادیه.
من اگه جای تو بودم سوارش میکردم.
از کجا میدونی شاید خیلی بهتر از ما روش زندگی رو میدونه البته زندگی خودش، دوست عزیز به همین راحتی نمیشه در مورد زندگی آدما قضاوت کرد.
راستی منم دیسک کمر دارم.

پدرام.ع(فردا) چهارشنبه 26 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:24 http://www.andishehyeariya.blogfa.com

متشکرم.

آذر چهارشنبه 26 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:46 http://azarjazayeri.blogfa.com

کاملا باهات موافقم
اما نکته اصلی اینه که ما روز و شب می دویم که پوله در بیاد زندگی کنیم اما الان متوجه شدم برای زندگی کردن باید هر روز دوید تا ژول در بیاریم که امروز بگذره اونم با قرض و هزارتا مصیبت دیگه

احمد بروغنی چهارشنبه 26 دی‌ماه سال 1386 ساعت 17:25

مهدی جون تو فقط کار می کنی که شیکمتو سیر کنی! تو فقط بخور چیکار به این حرفها داری!

امین چهارشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 00:43

خیلی چرت نوشتی

یک دختر یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:01

زندگی مردم شده پول . من قسم می خورم که در یک خونواده ی پولدار دارم زندگی می کنم ولی از زندگیم منزجرم . پول واقعا خوشبختی نمی یاره اینو جدی می گم . یه چیزایی هست که با پول نمی شه خرید مثل معنویات.روح و روان آرام و عشق و معرفت ... من خودم یک زندگی به ظاهر خوشبخت دارم ولی در واقع زندگی آشفته ای دارم . افسوس که دیگر مردم خیلی با انسانیت فاصله گرفتند ...

شاهرخ سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:19 http://shopingcentuary.com

شاید برای فروش میخرید.شاید برای کسی میخرید.شاید از این راه پول در میاره.من اگر بخواهم پول در بیارم تا کیکی که برا ناهار میخورم رو حساب میکنم.اگر قراره کباب بخورم تو راه سفر تجاریم بشینم خونم بهتره.کیک میخورم چون برا تفریح نرفتم.رفتم تجارت که تهش یه چیزی برام بمونه.وگرنه نه میشه پای اینترنت نشست چون شارژ نیست نه سوار تاکسی شد چون پول نیست نه سفر رفت و نه... دولت کاری کرده که ملت فقط بتونن نفس بکشن نه اینکه زندگی کنن.وگرنه مگه یه اروپایی آدم نیسـت؟خوب ما هم آدمیم.اما اون تو شرایط مناسب بوده ما از ما هم دولت زندگیمونو گرفته.ما هم که هر چهارسال یه بار دو دستی خاکی که زیرش خوابیدیمو عمیق تر میکنیم.حقمونه بابا جون حقمونه...بکشید بد بختا که بدبختی ما هم زیر سر شماهاست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد